hari ni tak berapa sihat seharian duduk rumah
.....
terasa lah sangat2 dengan cara seseorang
cuba nak lupakan tapi tak buleh
.....
ye ..kadang2 ada baiknya kalau kita jenis yang berterus terang
tapi biarlah kena pada keadaan , tempat , dan suasana
..jangan lah sampai memalukan orang di sekeliling kita..
ya..memang benar apa yang dibenci itu adalah larangan agama..
tapi kita benci kerana kita faham akan akibat buruknya..
so memang patut la kita benci
tapi macam mana pulak dengan orang yang tak faham kenapa kita benci sesuatu...
mesti la dia pon terasa dengan perbuatan kita ya tak..
ade sesutu yang ingin saya katakan
jauh dari lubuk hati saya..
SAYA TAK SUKA ORANG YANG SUKA CAKAP SECARA TERUS TERANG TAK KENA TEMPAT.
SAYA BUKAN TAK SUKA ORANGNYA TAPI CARA BELIAU MUNGKIN
BUKAN BERMAKSUD SAYA DIAM BERMAKNA SAYA SETUJU DENGAN CARA ANDA PROTES
TAPI SALAH SATU SEBABNYA SAYA MALAS NAK GADUH
SAYA MALAS NAK BERTEGANG URAT TAK TENTU PASAL
SEBAB SAYA TAU SETIAP KATA2 YANG KELUAR DARI MULUT SAYA KETIKA SAYA MARAH
HANYA AKAN MELUKAKAN SEDALAM-DALAMNYA HATI ORANG ITU
SAYA MUNGKIN NAMPAK SUKA MENGALAH..TAPI BUKAN BERMAKNA SAYA TAK PANDAI BERHUJAH ETC
TAPI SAYA NAK ORANG ITU FIKIR SENDIRI YANG TINDAKAN DIA ADALAH SALAH..
SAYA TAHU CARA INI SANGAT KEJAM TAPI
INILAH SAYA ..
SAYA TAK SAMPAI HATI NAK MELUKAKAN PERASAAN ORANG LAIN.
BIAR SAYA YANG TERLUKA TAK PE..
kita pelajar malaysia selalu kata kat orang jepun kenapalah depe ni
cam ni
cam tu
cube kite tengok diri kita balik
kita datang belajar kat negara orang , kite kene paham la budaya derang
selagi tak bertentangan dengan agama apa salahnya kita hormat budaya depe
kita katakan kite nak menyampaikan sesuatu kepada mereka, tapi kita sendiri mula2 dah buat perangai bagi orang tak suka kat kite ,camne nak buat keje ????(motiff nak jawab tau!!!)
ye tak..boleh tak ambil masa sejenak..fikir dengan beralaskan ingatan bahawa ini adalah satu pendapat yang tulus ikhlas..tanak sindir2 ke hape !tak!(uolz ingat ni tau)..
dan pesanan ini khas untuk orang yang suke loud kan pandangannya di tengah umum..
lepas ini diharap anda dapat kawal cara anda tunjuk perasaan ..fikir kan..anda sakit hati tak kalau die buat bende yang same terhadap sumthin yang anda suka
agama pun suruh kite buat sesuatu secara berpada-pada kan..ingat ye!
kadang2 cara anda tunjuk anda tak sukakan sesuatu boleh membuat kan orang salah tafsir bahawa anda 'nak tunjuk anda lebey baik dari org lain'...INGAT!
p/s:yang terluka dan membawa diri =anis yang comey(nak muntah pi toilet sesiap)=
stuju2...
ReplyDeletekadang2 kite slalu komen orang tapi lupe nak tengok kelemahan sendiri..
hehehe
saye setuju anis...
ReplyDeleteoh~~ pernah rase seperti kamu juge.