Superninjin baru2 ni tak berapa sihat..demam kat sekolah sampai Che Tom@Zara and Qilah kena mai kutip I kat stesyen..OO00..Syukur pada Allah ada kawan yang sanggup berkorban sampai macam tu sekali...Then keesokan harinya Kak Ct dan Dyana datang rumah..which make me feel better eventhough kepala sakit rasa cam nak hantuk kat dinding , when they come and entertain me with their smile and laughter...I totally forgot that I was sick..Sebab tu bile depa balik I pi Kuyaku-syo sebab nak settle kan bil hospital sampai 4 Man..owh..convert duit Malaysia mau RM 1600...on d way nak pi , kepala ni buat hal lagi ...sampai I terduduk kat depan stesyen tu sorang2..da tak kesah org lalu lalang..yang aku tau pala aku sakit gile2...abou 10 minutes I bangun jalan pi Kuyakusyo...wa...really make me wanna cry ... sebab terasa keseorangan ... kalau kat Malaysia ..sure ade orang akan tolong uruskan..but this is Japan ... even masa I pi wad kecemasan tu pon..derang hantar I jalan kaki..What the ooookkk...Tapi tak kesah la ..mende da terjadi..Then pengajaran ye..jangan sekali-kali biar hidup anda tanpa HOKEN SYO ye..trajis gile kene bayar 4 man..naseb beik I explain beik2 ..then leh tangguh bayar dalam masa seminggu...
Bercakap pasal tajuk perencah segera...tgk TV online..banyak gile iklan pasal perencah segera...uhh...apa dah jadi ngan budaya makan org kite ye...erm kalau pakai perencah segera tu kompem2 la rasa dia sedap...tapi rasa sedap perencah je la..
erm..tatau pasai pa lidah I ni leh rasa kalau orang tu masak pakai perencah or not.. for me it's not very good untuk diamalkan hari2....aku nak sangat wat experimen..antara rumput yang disembur ngan racun dan rumput yang disembur ngan racun + perencah segera itu yang mana cepat mati..
tak de la kata tak leh guna perencah langsung .. tak buleh jugak..kalau masak nak makan reramai jenuh nak rebus ayam 10 ekor semata2 nak dapatkan stok nye...
kalau hari2 masak pakai perencah buleh botak orang yang makan tu..kat Malaysia ade tak korang penah dengar fenomena lelaki botak pasal suke makan kedai..aku penah dengar...rase cam logik gak ar..makan kat kedai die masak pakai aji****** kebanyakan...aji tu MSG kan..MSG satu bentuk garam kan..garam bersifat menghidrat kan..so sel kurang air..lemah ..last sekali mati..kalau sel rambut jadi caner..korang pikir la seniri...
aku jadi tak suke ngan perencah segera ni pasal, masa aku demam aku letak la dalam makanan..then bile aku makan , my body resist it..dalam bahasa mudahnya aku mu**h balik food tu..
erm..so lepas ni fikir2 la nak gune perencah2 segera tu..masak sihat..makan sihat.
p/s:aku pun tak faham ape yang aku tulis ni...nanti bile da ok aku oter balik..
bnyakkan berehat dan jgn stress2 sngat....semoga cepat chat....
ReplyDeleteodaijini!!!!