Kebelakangan ini,penulis tidak dapat menumpukan perhatian kepada benda-benda yang sepatutnya.
Jiwa ini banyak sangat berkhayal,padahal berkhayal itu tidak lah baik untuk produktiviti seorang student master.
Masa mula-mula nak masuk master,ade orang pesan,bila da masuk master tak ade masa untuk benda-benda tak berfaedah,sekarang aku sedang berhadapan dengan masalah tak boleh fokus.
Tapi buleh pulak aku duduk kat lab tu lelama tanpa sebarang hasil.
Tangan memang bergerak masukkan data-data,tapi otak aku melayang~
Melayang entah ke mana,memikirkan masa depan yang belum pasti~
Sebenarnya kalau betul-betul difikirkan , mana ada jaminan masa depan kita sentiasa cerah,kita tak tau apa akan berlaku pada esuk hari,sebab itu perlu berusaha kuat hari ini.
Aku tak dapat bayangkan , macam mana agaknya hidup orang yang tak pernah fikir apa2 selain masak,makan,jalan-jalan.
Kadang-kadang minda jahat aku berkata-kata apesal aku ni perempuan tapi aku takde peluang cam perempuan lain, cantik,tak yah kerja,dapat laki duduk oversea .
Ye la , manusia kan...mesti terlintas jugak benda-benda sebegitu...tak dapat dinafikan ....manusia kan tak pernah puas hati dengan apa yang dia ada..sebab tu kena selalu keep in touch dengan member2 yang buleh mengingatkan bahawa kita suatu hari akan ke sana-kemana?MAW TAU SENIRIK!jangan bagi aku membebel plak..
Tolonglah Ya Allah berikan aku kekuatan untuk terus berada di jalan-Mu..
dun worry...anis boleh..ganbare!!!!-zahir
ReplyDelete