
Kebelakangan ini,aku rasa ada sesuatu yang tak cukup dalam hidup aku...Ada..tapi aku tak pasti apakah benda itu..Tapi antara benda yang boleh difikirkan adalah.
1.Masa di rumah
2.Masa untuk aku muhasabah diri
3.Masa untuk kol rumah
4.Masa untuk mengurus fail2 aku di lab
5.Masa untuk aku membaca sesuatu yang berfaedah
Ada orang pernah cakap,masa sentiasa ada.Cumanya, antara aku nak atau tanak buat ja...
Sesuatu yang harus aku akui ...
Setelah 4 bulan berkenkyu...Belum sekalipun aku dapat buat eksperimen...Sebab terpaksa bergelut dengan kerja sebagai Teaching Assistant..
Masa aku tulis entry ni...banyak lagi kerja marking tak siap..
But I think I have to put a limit on it...Sebab aku bukan hidup untuk orang lain...Bukannya aku bakal Pensyarah pun nak serius2 fikir pasal hal budak yang tak dapat jawab dengan betul...Tapi hati aku mudah kesian dengan budak2 yang datang bertanya...ya la..ada antara depa sibuk kerja part time nak cari duit bayar yuran...sampai tak boleh belajar..Kita tak payah susah payah keja pun..tetiap bulan biasiswa masuk..Aku terpaksa ajar ar, sebab kesian ajar budak2 itu buat kadai/homework...hukhuk...Imagine kalau depa tu adik aku...Aku tau adik aku mesti marah ngan aku...Sebab kalau aku ngajar adik aku , memang tahap singa lapar..Suara besar..Siap ketuk2 meja lagi..
Ya la,dulu2 cikgu aku ajar aku camtu..Bila datang Jepun ni,baru dapat belajar camnna akhlak kalau nak jadi guru...
Ya memang sensei aku tu kafir , tapi dia lebih baik cara mengajarnya daripada cikgu-cikgu lain...marah habes guru-guru kat aku ni plak kang...lari!!!!
Ni petunjuk ke aku kene jadi Cikgu bila balik Malaysia ni...
huhu..
Tapi aku rasa pengalaman di sini banyak mematangkan aku...Kalau korang ak tau aku matang ke tak jom ar kuar reramai...Especially ladies ah..hehe...
Minggu ni , buat Triffle...nah gambar..untuk budak kenkyu...balik Kedah kena buat jugak ni...harus Datin teringin nak makan tgk gambar ni....Skeee...
No comments:
Post a Comment
anda prihatin??