lirik lagu ni sangat mendalam...
ku percaya nanti suatu masa
sang suria kan menyinar jua..
membawa harapan yang menyinar bersamanya...
kau tiba bagaikan pelangi
tak bercahya namun kau berseri
tapi cukup menghiburkan hati ini...
aku teringat waktu zaman sweet2 aku..masa umur 17 tahun..
kenangan yang tak dapat aku lupakan...
umur 17 tahun..gelojak darah muda la katakan asyik nak berseronok ja...
antara pelajaran dan keseronokan ..aku pilih pelajaran...
aku tinggalkan zaman berseronok-seronok...
masa muda aku dihabiskan dengan buku,buku,buku dan kerja - kerja rumah..
menebas pokok.
kemas rumah.
cuci kereta.
tanam padi.
sumer tu aku lakukan dengan hati yang girang....walaupun kadang-kadang naluri muda ini memujuk-mujuk aku untuk shopping(shopping la sangat mana aku ada duit), tengok wayang,race motor(aku duduk pekan,bese ah race2 motor ni)...tapi bukan aku la kot yang bawak motor pasal aku tak tau bawak motor kot..
tapi bila tengok diri aku sekarang aku tak menyesal dengan sumer yang aku tinggallkan walaupun kadang kala perasaaan cemburu terhadap member2 yang pernah merasa sumer itu datang menjengah...
apa yang aku nak tulis ni..huhu..
entahla...banyak sangat mende nak share...cam ni ah jadinya..
jap bancuh kopi lagik satu....
jangan marah ea!!
ookkiiies da buat kopi..mmmm
duduk sorang2 kat depan komputer ni macam-macam bende yang terlintas dalam kepala...
antarnya mestilah pasal persoalan masa depan..
masa depan yang belum pasti..yang tak patut pon aku fikirkan...tapi dah alang2 terlintas kat pale ni baik aku fikirkan...
aku fikirkan..
kalau aku balik malaysia tak de simpanan , sapa nak sara aku
kalau aku balik malaysia tak bawak kereta , mane nak cari duit beli kereta,takkan aku nak sebat kereta mak aku..itula satu-satunya kenderaaan rasmi datin alawiyah(mak aku..kitorang gelarkan die daten)
suami datin alawiyah(mak aku)@cikgu hassan bin mat pulak ade sebuah kereta...takkan aku nak ambik kenderaaan cikgu hasssan lak..kang mengamuk lak beliau...
kalau aku balek malaysia tak de simpanan untuk beli rumah ,aku nak tinggal kat mana..takkan aku nak tumpang rumah mak lagi...warrrggghhh!!!!malu seh...jadi beban mak sendiri...
tapi bila difikirkan balik..Allah sudah menyediekan rezeki yang cukup untuk aku..rezeki aku di tangan Allah..buat apa aku nak serabutkan pale otak dengan masalah yang sudah ada penyelesaiannya yakni di tangan Alllah lah terletaknya segala penyelesaian tersebut...
aku memang camni ..selalu risau dan gelabah...selalu fikir yang bukan-bukan..nape yek??
No comments:
Post a Comment
anda prihatin??