Hari ni balik baito dalam pukul 4.30 lebih kurang..letih..
Balik-balik terus jenguk bilik che tom jap..die tdo jap..letih agaknya..
Nama pun balik kerja,perut lapar..letih..layan customer..macam-macam yang ada dalam kotak pikiran ...nak masak, nak cuci baju,nak habehkan repot,nak kol malaysia,nak bayar sewa rumah,nak plan saving..
Kalau tak sabar mau naik angin aku dibuatnya..Tapi aku memujuk diri ini agar terus bersabar...Setiap orang ada dugaan masing-masing..
Itu semua membuatkan aku terfikir ..itu belum jadi mak budak dah banyak bende nak kene fikir..kalau da ada budak sendiri nanti cam mane..kalau mak aku tahu aku buat ayat camni mesti da kene sound"che` ni da nak kawen ka"...haha..
Anyway bukan tu yang aku nak cakap kan ..Aku teringat balik suatu ketika dulu aku pernah terasa hati ngan mak pasal kene jaga adik masa mak pergi kerja..aku fikir mak saja nak lepaskan tanggungjawab kat aku..tapi rupanya beban orang yang dah kerja ni banyak..banyak sangat ..
kalau la mak terbaca apa yang kakak tulis ni.."Ampun kan kak ye mak"..
Kadang-kadang ada satu masa dalam hidup kita akan rasa yang masa kita pergi akan tiba..Bukan aku saja-saja cakap..tapi memang ramai orang pernah cerita kat aku..ada orang kata salah satu sebab fenomena tersebut berlaku adalah sebab malaikat mengingatkan kita agar banyak-banyak lah kita ingat Allah..
mmm...ape lagi yang nak aku tulis ye hari ni...
sat ye.. buat kopi sat...
satgi kita sambung lagi kat bawah..
No comments:
Post a Comment
anda prihatin??