27.2.10

Kerisik..kecoh

Kisah berlaku di lapangan terbang antarabangsa KLIA.
Semasa pemeriksaan kastam.
Cerita di cam ni la lebey kurang.
Masa balik superninjin telah dibekalkan dengan sebekas kerisik buatan Datin Alawiyah.
Kerisik memang agenda wajib setiap kali balik kampung sebab nak guna untuk masak gulai orang kedah,masak rendang dan ade la lagi masakan yang pakai kerisik.Of course la nak masuk kerisik atau tak depends pada taste orang perseorangan , tapi I prefer kerisik ..cheeewwaahh..
Kerisik yang dibuat ada sikit minyak tu pasal kena letak dalam hand luggage.Pastu letak pulak dalam bekas yang lebih 120 ml.Konfem-konfem la tak buleh ...Tapi superninjin mana perasan akan perkara tersebut..Dah tu kat airport Alor Star , ok je lepas...
Masa kat KLIA pulak kecoh...
Yang kecoh nya bukan hape,sebab polis kat situ buat muka cuak dan garang giler sambil panggil superninjin , sambil tanya soklan
"Dik , ni pebende ni...Coklat-coklat ni,ape ni....nak kata minyak bukan pulak..."
Anis pon menjawab
"Kerisik, mak buat,stok raya encik"
Then sume yang kat situ gelak2 kat haku..hehe..cuak sebentar..gara2 kerisik..hehe..
Lepas tu terus tpon kak ina ngan mak...hehe..konfem la depe gelak2..
Pengajaran:Len kali kalo nak bawak kerisik make sure la letak dalam bekas kecik2..hehe..tapi aku musykil..orang Malaysia da tak kenal kerisik eh??

2 comments:

anda prihatin??