25.2.10

Manusia dan manusia dan kata-katanya

Kebelakangan ini,atau lebih tepat lagi masa balik kampung hari tu ....
isu KAHWIN menjadi perbualan apabila saya terjumpa dengan jiran-jiran,jiran kepada jiran,kawan kepada jiran dan ramai lagi...

Situasi :
Anis telah pergi melawat jirannya yang lama dia rindui.Dia melawat jiran ini kerana amat rindu pada beliau.Waktu petang di halaman rumah yang berlatarbelakangkan hutan yang tak tebal tapi cukup untuk menampung kehidupan ular sawa, biawak,ayam kampung dan sebagainya .Tolak harimau,gajah,badak .

Puan X:Nanti sedara saya nak kahwin . Mai la rumah kalau tak dak apa.
Cik Anis:Bila.
Puan X:Bulan ***** ni.
Cik Anis:o0o0o0..masa tu , saya bukan kat sini.Mintak maaflah.
Puan X:Senang hati tgk Sarah(bukan nama sebenar) dapat orang baik macam Saifudin(bukan nama sebenar)..Da la baik,keja besar, hensem,putih , anak orang kaya lak tu.Padan la dengan Sarah(bukan nama sebenar) , blajaq kat obersi(oversea).Anis ada kawan ka dak lagi?Kalau nak cari tu biaq la yang tak lekeh(tak lekeh=ada class)...
Cik Anis:(Dalam nada merendah diri)...Saya bukan lawa macam Sarah(bukan nama sebenar)...tak dak kawan lagi...kawan besa2 qhamai la..
Puan X:Ollloo...la ni ORANG HUDUH pun ramai ja yang buleh laki ...
Cik Anis:(sambil jeling ke arah basikal buruk dan nak qhelai tu ...dan senyum menahan geram)...o0o0..ya ka(huduh sangat la aku ni kan!!!!)..ish..da maghrib ni ...cik nak balik dulu ..
salam-salam..blah cam tu ja..


PENGAJARAN:(1)terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata....korang sambung la sendiri...
(2)Anak pinak lawa,cantik semua tu ujian dari Allah..berhati-hati ya..
(3)Your body language doesn't lie is not applicable in this situation...because your word already tell the thruth...
(4)Carefull when talking to me because I can make you tell how you feel about me..This is a warning!!!hehehehe!!!

No comments:

Post a Comment

anda prihatin??