Hari ni bangun2 pagi rasa nak minum teh susu ? teh tarik?
Erm teh susu kot.
Bahan-bahan(3-4 serving):
1.Teh ceylon 4 uncang(teh ni rasanya paling seswai kot nak buat teh tarik di sini,pahit dan pekat)
2.Air panas 3 cawan(240 ml * 3)
2.Susu 1 cawan(240 ml)(Megmilk ataupun Oishii Gyuunyuu)
3.Gula 4 sudu besar(Sukatan ni untuk diminum sejuk, maybe kalau korang nak minum panas kene kurangkan )
Cara-cara
1.Rendam teh dalam air panas.Kalau boleh buat secawan demi secawan.
2.Masukkan gula dan kacau sampai gula larut.
3.Masukkan susu Megmilk.
4.Kalau rajin tarik.
Di bawah ni,adalah cawan yang saya guna..


No comments:
Post a Comment
anda prihatin??